keskiviikko 20. maaliskuuta 2013

Kansalaisepäaktivisti

Mä olen hirveän huono vähemmistöjen edustaja. Yhtään minkään vähemmistöjen. En jaksa kiinnostua politiikasta tai esimerkiksi homojen oikeuksien ajamisesta.

Älkää käsittäkö mua väärin, on kiva ettei homous ole tauti taikka rikos, ja tosi kiva, että homojen oikeuksia ajetaan aktiivisesti.
Minä en vaan jaksa olla äänessä ja aktiivinen ja hehkuttaa blogissa ja naamakirjassa ja sähköposteissa ja joka paikassa, kuinka homoille oikeuksia ja kaikkea.

Tämä nousi tällä kertaa esiin tämän Tahdon 2013- kampanjan takia. Hieno kampanja, ja allekirjoitinkin jo sen kansalaisaloitteen. Olen siis tehnyt osuuteni, eikö vain? Kannustin myös ihmisiä naamakirjassa allekirjoittamaan, eihän se keltään ole pois.

Kuva: Googlesta löysin


Aiemmin tämä nousi esiin presidentinvaalien aikaan. Ihmisten bloggas Haaviston puolesta ja Haavisto sinne ja Haavisto tänne. Kivat sille ja noin. Minäkin äänestin presidentinvaaleissa, eli tein kansalaisvelvollisuuteni. En vain kokenut (enkä koe) velvollisuudekseni huudella siitä joka paikassa, saati patistaa ihmisiä äänestämään tiettyä ihmistä.


Samoin kaikenlaiset maailmanparannukset ja seksuaalivähemmistön oikeudet ja muut... maailmassa on moni asia pahasti vituroillaan, kyllä mä sen tiedän. Mutta ketään ei auta, jos mä alan keuhkoamaan asioista ja revin itteni palasiksi siinä sivussa. Ei se ketään hyödytä, että mä hajoan kun asiat on päin seiniä.

Mä teen oman osani ihmisten valistamisen ja ruohonjuuritason toiminnan kanssa. Ei kai mun tarvi alkaa vaahtoamaan asioista blogissa ja naamakirjassakin, että voin olla mielestäni edes suhteellisen okei ihminen?

Kuva: Weheartit.com

Tahdon2013

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti